Preșcolarii și elevii vor primi mâncare în valoare de 15 de lei pe zi, în anul școlar 2022&2023

2 săptămâni în urmă 10

În anul școlar 2022-2023, se dublează numărul de școli în care va fi derulat programul-pilot de acordare a unui suport alimentar pentru preşcolari și elevi.

În anul școlar 2022-2023, se dublează numărul de școli în care va fi derulat programul-pilot de acordare a unui suport alimentar pentru preşcolari și elevi.
”Ministerul Educației a inițiat proiectul de Ordonanță de Urgență prin care Programul-pilot de acordare a unui suport alimentar pentru preşcolari și elevi se derulează și în anul școlar 2022-2023, fiind extins, în același timp, de la 150 la 300 de școli.

Bugetul prevăzut pentru finanţarea Programului-pilot în perioada desfăşurării activităţilor didactice în anul şcolar 2022-2023 este de 354.900.000 lei.

Comparativ cu anul școlar 2021-2022, limita valorică zilnică se majorează cu 50%, de la 10 la 15 lei/masă/beneficiar.
Această inițiativă se înscrie în demersul deja început de Ministerul Educației de a reduce abandonul școlar și rata de parăsire timpurie a școlii, determinate de probleme cronice de la nivelul sistemului național de învățământ, cumulate cu problemele economice și sociale accentuate de  pandemia Covid-19.

În acest context, este extrem de important să încurajăm prezența  elevilor la școală pentru a dobândi competențele necesare și, în același timp, să stimulăm incluziunea celor din mediile dezavantajate.

Pentru menţinerea sănătăţii preşcolarilor şi elevilor beneficiari vor fi distribuite doar produse alimentare obţinute în unităţi autorizate/înregistrate sanitar-veterinar şi pentru siguranţa alimentelor, în conformitate cu prevederile legislaţiei sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor în vigoare. Produsele distribuite vor respecta cerinţele prevăzute de Regulamentul (UE) nr. 1.169/2011, dar și de celelalte reglementări europene în domeniu.

Implementarea programului-pilot este prevăzută începând cu data de 1 septembrie 2022, dată de referință pentru începerea noului an școlar 2022-2023, termen până la care unităţile/subdiviziunile administrativ-teritoriale trebuie să finalizeze procedurile de achiziție publică a suportului alimentar și să încheie contractele de prestări servicii.

Lista unităţilor/subdiviziunilor administrativ-teritoriale şi a unităţilor-pilot în care se implementează Programul-pilot de acordare a unui suport alimentar, numărul de beneficiari şi sumele alocate pentru finanţarea programului în anul şcolar 2022 – 2023 vor fi aprobate prin ordin al ministrului Educației.

Proiectul de act normativ privind aprobarea continuării Programului-pilot de acordare a unui suport alimentar pentru preşcolarii şi elevii din 300 de unităţi de învăţământ preuniversitar de stat este în consultare publică și poate fi accesat aici.”, transmite ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu.
Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, spune că elevii nu trebuie demotivați prin „exagerarea importanței acordate acestor festivități de premiere”.

„Festivitățile de premiere sunt un aspect tradițional în sistemul de învățământ românesc, sunt un aspect la care foarte mulți dintre părinți țin și foarte mulți dintre profesori țin. Pe de altă parte, avem competiția care trebuie încurajată. Având în vedere că principalele obiective ale proiectului România Educată sunt încurajarea performanței, care se obține doar prin competiție, dar pe de altă parte, la fel de important, susținerea echității, accesului egal la o educație de calitate, trebuie îmbinate aceste lucruri. Nu trebuie să aducem competiția la vârste foarte fragede. Nu trebuie să demotivăm elevii prin exagerarea importanței acordate acestor festivități de premiere”, spune Sorin Cîmpeanu.

El spune că una dintre soluții pentru „diminuarea goanei pentru note, prezentă din păcate mult prea mult în școala românească” poate fi renunțarea în ginmaziu la note la anumite discipline, precum sport, muzică sau desen, ci calificative admis sau respins.

„Dând calificative admis/respins, o mare parte din această competiție, care nu este din spectrul competițiilor benefice, ar putea fi eliminată. Este o provocare pe care o lansez public. (...) Să premiem competența și să renunțăm la a mai pune accentul exagerat pe evaluarea și pe premierea conținutului și asta se va întâmpla, dar pentru asta e nevoie de profesori”, conchide ministrul Educației.

Citiți întregul articol